بازدید علمی- فرهنگی از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به مناسبت هفته پژوهش

تعداد بازدید:۳۸۵
بازدید علمی- فرهنگی از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان به مناسبت هفته پژوهش

گروه همکاری‌های علمی-هنری با جامعه دانشگاه هنر، تور بازدید علمی- فرهنگی دانشجویی از میراث جهانی کاخ گلستان در روز دوشنبه مورخ 4/10/1402 برگزار نمود. این تور با هدف آشنایی دانشجویان با تاریخ تهران، اهمیت میراث جهانی کاخ گلستان و گسترش تعاملات دوجانبه میان دانشگاه هنر و کاخ گلستان برگزار شد. این مجموعه در نزدیکی دانشگاه هنر در منطقه 12 شهرداری تهران واقع شده و یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی پایتخت، دارالخلافه تهران در عصر قاجار، محل حکمرانی و زندگی شاهان ایران و نمایانگر سیر تحولات تاریخی وتغییر معماری سنتی به مدرن است.

تور بازدید دانشجویی از کاخ گلستان در ساعت 10:30 صبح از در جنوبی دانشگاه آغاز شد. دانشجویان پس از بازدید خیابان ملل، میدان مشق، ساختمان‌های وزارت امور خارجه (کاخ شهربانی پیشین)، سردر باغ ملی، موزه پست و... مسیر تعیین شده را جهت رسیدن به کاخ گلستان طی نمودند و با بناهای تاریخی و ارزشمند واقع در مسیر آشنایی پیدا کردند. بازدید از مجموعه کاخ- موزه گلستان شامل تالار سلام و آینه، کاخ ابیض، عاج، برلیان و بادگیر با همکاری راهنماهای مستقر در مجموعه ادامه یافت.

در این بازدید دانشجویان با پتانسیل‌ها و امکانات کاخ گلستان مانند آلبوم‌خانه و سایر ظرفیت‌های آن جهت انجام پژوهش آشنا شدند.


( ۲ )