نشست مشترک با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران جهت انعقاد تفاهم‌نامه

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۱ کد : ۵۸۵۳ اخبار گروه همکاری های علمی، هنری با جامعه
تعداد بازدید:۷۹
نشست مشترک با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران جهت انعقاد تفاهم‌نامه

در آستانه هفته پژوهش به مناسبت گرامیداشت آن، نشستی مشترک با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار گردید. این نشست با حضور مسئولان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری، جناب آقای دکتر یاسر جعفری؛ معاون طرح و برنامه، جناب آقای مهندس ایمان رحیم‌نیا؛ مدیر واحد طراحی مفهومی و اساتید دانشگاه هنر: خانم دکتر لیلا کوکبی؛ رئیس گروه همکاری‌های علمی- هنری با جامعه، آقای دکتر محمدرضا متینی؛ مدیر امور پژوهشی و معاون پژوهش دانشکده معماری، آقای دکتر علی زمانی‌فرد؛ عضو هیئت علمی دانشکده حفاظت و مرمت، آقای دکتر منوچهر معظمی؛ عضو هیئت علمی دانشکده معماری، خانم دکتر ملیحه ایمانیان؛ معاون پژوهش دانشکده هنرهای تجسمی، آقای دکتر بابک خضرایی؛ عضو هیئت علمی دانشکده موسیقی و سایر کارشناسان حوزه معاونت پژوهش و فناوری برگزار گردید.

در آغاز جلسه، خانم دکتر کوکبی به معرفی دانشگاه هنر پرداختند و به قابلیت‌ها و زمینه‌های متعدد ممکن جهت همکاری دانشگاه با مجموعه شهرداری پرداختند. آقای دکتر جعفری با اشاره به زمینه فعالیت‌های متنوع شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، به موضوعات جدید و دارای اهمیت در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شهر و مناطق آن اشاره کردند. پرداختن به مسائل و چالش‌ها و تمرکز جهت بهبود وضعیت از قبیل ساماندهی سرپناه‌های در نظر گرفته شده برای کودکان کار، معتادان، مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار، برنامه‌ریزی جهت بهره‌برداری مناسب از پهنه‌ها و فضاهای موجود خوانده شد.

اساتید دانشگاه هنر به موضوعاتی جامع و زمینه‌ای درباره آسیب‌شناسی شرایط فعلی، استفاده از تجربیات موجود جهت ارتقاء کیفی فضاهای شهری، لزوم بازنگری در ضوابط و قوانین حاکمیتی در امور فرهنگی به‌منظور بکارگیری سودمند از مراکز فرهنگی جدیدالتأسیس، امکان زنده نگه داشتن فرهنگ و تمدن کشور در میان شهروندان از طریق سرمایه‌های موجود، توجه به سبد فرهنگی شهروندان و برنامه‎ریزی برای آن، حرکت حکمرانی شهری به سمت تمدن‌سازی برای شهروندان و بازتعریف افق شهر در سال‌های آینده پرداختند و آرمان‌های نوین خود را در زمینه‌های مختلف مطرح ساختند.

در ادامه به نقش مطالبه‌گر و روشن‌گر دانشگاه در نقد پروژه‌ها تأکید شد تا از طریق انعکاس آن، شرایط جهت بهبود وضعیت و دست یافتن به راهکارهای کارامد فراهم آید. در همین راستا، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی مشترک شهرداری با دانشگاه با موضوعات مورد توافق در دستور کار قرار گرفت. در پایان، با ارائه پیش‌نویس آیین‌نامه همکاری دانشگاه هنر با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، مقدمات آغاز فعالیت‌های مشترک فراهم شد.